W zeszłym tygodniu pisaliśmy jak czytać wykresy statystyk Webalizer. W pierwszej części naszego poradnika opisaliśmy interpretację zestawień rocznych oraz niektóre terminy i pojęcia występujące w aplikacji.
W tym wpisie chcielibyśmy uzupełnić opis statystyk o szczegóły raportu miesięcznego. Dzięki tak szerokiemu zestawieniu danych, możemy dokładnie śledzić skuteczność naszych działań promocyjnych.
Pierwsza tabela jest bezpośrednim przełożeniem wykresu sumarycznego, opisanego poprzednio, więc i pojęcia powinny już być zrozumiałe. Uzupełnieniem jest raport godzinowy, który informuje o średnich danych oraz maksymalnej liczbie interakcji na godzinę w analizowanym miesiącu. Ostatnia część tabeli zlicza liczbę wywołań według kodu odpowiedzi serwera. Kody 200 – 304 to wywołania zrealizowane poprawnie, pozostałe to błędy (szczegółowy opis kodów tłumaczy ciocia Wikipedia:) http://pl.wikipedia.org/wiki/Kod_odpowiedzi_HTTP )
Dalej mamy raport dzienny z całego miesiąca, przedstawiony w tabeli i na wykresie. Tutaj znów znane pojęcia Wywołania, Pliki Strony Wizyty etc. Tabela dodatkowo przedstawia procentowy udział konkretnej danej w ujęciu miesięcznym.
Tabela statystyki godzinowe i wykres raport godzinowy informują nas w jakich godzinach w ciągu doby nasza witryna generuje największy ruch.
Idąc dalej w dół widzimy top najczęściej wywoływanych adresów URL, a w kolejnych tabelach top stron wejściowych i wyjściowych, czyli stron od których użytkownicy zaczynają i na których kończą przeglądanie naszej witryny
Ważna jest jeszcze tabela zatytułowana „pierwsze 30 z ogólnej liczby X lokalizacji”. Tabela ta przedstawia konkretne hosty użytkowników i zawiera szczegółowe informację o ich zachowaniach. Weryfikując hosty możemy też sprawdzić jaka część wizyt stanowią tzw. Roboty indeksujące.
Na koniec mamy jeszcze 2 ciekawe statystyki pierwsza dotycząca przeglądarek wykorzystywanych przez odwiedzających nas użytkowników,
I druga przedstawiająca ich geolokalizację z podziałem na poszczególne państwa.