Statystyki webalizer – jak czytać wykresy cz.2

W zeszłym tygodniu pisaliśmy jak czytać wykresy statystyk Webalizer. W pierwszej części naszego poradnika opisaliśmy interpretację zestawień rocznych oraz niektóre terminy i pojęcia występujące w aplikacji.

W tym wpisie chcielibyśmy uzupełnić opis statystyk o szczegóły raportu miesięcznego. Dzięki tak szerokiemu zestawieniu danych, możemy dokładnie śledzić skuteczność naszych działań promocyjnych.

Pierwsza tabela jest bezpośrednim przełożeniem wykresu sumarycznego, opisanego poprzednio, więc i pojęcia powinny już być zrozumiałe. Uzupełnieniem jest raport godzinowy, który informuje o średnich danych oraz maksymalnej liczbie interakcji na godzinę w analizowanym miesiącu. Ostatnia część tabeli zlicza liczbę wywołań według kodu odpowiedzi serwera. Kody 200 – 304 to wywołania zrealizowane poprawnie, pozostałe to błędy (szczegółowy opis kodów tłumaczy ciocia Wikipedia:) http://pl.wikipedia.org/wiki/Kod_odpowiedzi_HTTP )

Dalej mamy raport dzienny z całego miesiąca, przedstawiony w tabeli i na wykresie. Tutaj znów znane pojęcia Wywołania, Pliki Strony Wizyty etc. Tabela dodatkowo przedstawia procentowy udział konkretnej danej w ujęciu miesięcznym.

Tabela statystyki godzinowe i wykres raport godzinowy informują nas w jakich godzinach w ciągu doby nasza witryna generuje największy ruch.

Idąc dalej w dół widzimy top najczęściej wywoływanych adresów URL, a w kolejnych tabelach top stron wejściowych i wyjściowych, czyli stron od których użytkownicy zaczynają i na których kończą przeglądanie naszej witryny

Ważna jest jeszcze tabela zatytułowana „pierwsze 30 z ogólnej liczby X lokalizacji”. Tabela ta przedstawia konkretne hosty użytkowników i zawiera szczegółowe informację o ich zachowaniach. Weryfikując hosty możemy też sprawdzić jaka część wizyt stanowią tzw. Roboty indeksujące.

Na koniec mamy jeszcze 2 ciekawe statystyki pierwsza dotycząca przeglądarek wykorzystywanych przez odwiedzających nas użytkowników,

I druga przedstawiająca ich geolokalizację z podziałem na poszczególne państwa.

Ten wpis został opublikowany w kategorii hosting, marketing, WWW i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>